Ansvarlig spill

Ansvarlig spill

UNICEF-Lotteriet er et lotteriprodukt skapt med den hensikt å bringe glede og forventning for alle involverte parter. Vi innser derfor at vi har et viktig ansvar når det kommer til å opplyse våre deltagere om de potensielle farene ved pengespill. Selv om pengespill kan være en spennende underholdningsform for mange, er det viktig å huske på at pengespill kan føre til avhengighet.

Spiller du for mye?

Det er viktig å ha kontroll på sine spillevaner, slik at man bevisst slutter når moroa slutter. Spilleavhengighet er et mangefasettert problem, og det er ikke alltid man selv oppfatter det som et problem før det har gått for langt. Derfor har vi tilgjengeliggjort en enkel egenvurdering bestående av ni spørsmål, som kan hjelpe deg med å fastslå om du har – eller er i ferd med å utvikle – et spilleproblem. Egenvurderingen er anonym, og vi vil ikke lagre noe informasjon som kan knytte deg til resultatene dine.

Ta egenvurderingen i dag

Opprett en innskudds- og spillegrense

Som en del av vårt proaktive arbeid for å tilrettelegge for ansvarlig spill, er alle våre deltagere nødt til å sette sin egen spillegrense når de oppretter spillerkonto hos oss. En spillegrense er det maksimale beløpet man kan spille for i løpet av en dag eller uke. Når grensen er satt betyr det at vi ikke lar den aktuelle deltagere spille for mer enn det fastsatte beløpet i løpet av de fastsatte tidene.

Du kan når som helst se og justere dine spillegrenser på siden for Grenser i spillerkontoen din. Her kan du også sette innskuddsgrense, som bestemmer hvor mye du kan sette inn på spillerkontoen din.

Hvis du ønsker å redusere eller øke dine grenser kan du kontakte vårt kundeserviceteam på [email protected].

Selvekskludering

Om du tror eller vet at du trenger en pause fra UNICEF-lotteriet tilbyr vi muligheter for selvekskludering. Ved å kontakte vår kundeservice, kan du velge å ekskludere deg selv fra spillet i en uke, to uker, en måned, tre måneder eller seks måneder.

Når du er ekskludert fra spillet, kan du ikke

  • spille lotteriet
  • sette inn penger
  • endre personlig informasjon
  •  motta kampanjee-postmeldinger

Når du er eksludert fra spillet kan du fremdeles

  • logge inn
  • navigere nettstedet
  • ta ut penger

For å ekskludere deg selv fra spillet kan du kontakte vårt kundeserviceteam på [email protected].

Hjelp er tilgjengelig

Om du føler du trenger profesjonell hjelp med dine spillevaner så kan Hjelpelinjen hjelpe. Hjelpelinjen eksisterer for å hjelpe personer utsatt for spillavhengighet, kan kontaktes anonymt, og kan benyttes av både rammede og pårørende.

Kontakt hjelpelinjen.

Og ikke glem … vi er her for deg

Hvis du har spørsmål eller bekymringer angående noe av teksten ovenfor, eller UNICEF-lotteriet generelt, er det bare å kontakte vårt kundeserviceteam. Vi ønsker at din spilleopplevelse hos oss skal være givende, morsom og bekymringsfri, og vi vil gjøre vårt beste for at det skal skje.