Hjelpesenter

Hjelpesenter

Om

  • Hvem er UNICEF?
    • UNICEF er en forkortelse for The United Nations Children’s Fund, og er en organisasjon som jobber for barns rettigheter, overlevelse, utvikling og beskyttelse gjennom prosjekter spredt over hele verden.
  • Hvem er UNICEF-Lotteriet?
    • UNICEF-Lotteriet er et veldedighetslotteri som drives av UNICEF Norge i samarbeid med Lottovate Limited. UNICEF Norge eier lotterilisensen og Lottovate Limited er ansvarlig for daglig drift og tekniske løsninger for lotteriet.
  • Har UNICEF-Lotteriet statlig lisens?
    • Ja, UNICEF-Lotteriet har lisens fra Lotteritilsynet som ble utstedt den 01.03.2017 til UNICEF Norge.
  • Hvor mye penger går til UNICEF?
    • UNICEF får 50% av salgsinntektene etter at premier har blitt utbetalt.
  • Hvor kan jeg lese mer om prosjektene UNICEF jobber med?
    • Hvis du ønsker å lese mer om arbeidet til UNICEF kan du gjøre det her
  • Kan jeg spille UNICEF-Lotteriet på data og/eller mobil?
    • Du kan spille UNICEF-Lotteriet på data, mobil og nettbrett.
  • Kan jeg spille UNICEF-Lotteriet fra utlandet?
    • For å spille UNICEF-Lotteriet er du nødt til å befinne deg i Norge.

Registrering

  • Hvordan kan jeg opprette en spillerkonto?
    • Det er to måter du kan opprette en spillerkonto på. Du finner “Opprett ny konto”-knappen på to ulike steder:
      • 1. I hovedmenyen, som du finner øverst i venstre hjørne av skjermen
      • 2. Øverst i høyre hjørne på forsiden.
    • Du kan også vente med å opprette en spillerkonto til du har valgt kupongen du ønsker å spille. Når du da klikker videre for å gjennomføre kjøp vil du bli videresendt til innloggssiden hvor du kan opprette spillerkonto ved å klikke på “opprett ny konto”-knappen.
    • Registreringen er en fire-trinnsprosess.
      • 1. Du må oppgi din e-postadresse og lage et passord.
      • 2. Du må oppgi personlige opplysninger.
      • 3. Du må bekrefte alderen din med BankID slik at vi kan verifisere og aktivisere spillerkontoen din.
      • 4. Du må sette spillegrenser Når prosessen er fullført vil du få en e-postbekreftelse på at registreringen er fullført.
  • Hvorfor trenger dere mine personlige opplysninger?
    • UNICEF-Lotteriet trenger dine personlige opplysninger for å bekrefte din identitet og alder før spillerkontoen kan bli aktivert. Når spillerkontoen din har blitt aktivert vil du kunne kjøpe en kupong og delta i UNICEF-Lotteriet.
  • Kan jeg abonnere på nyhetsbrevet deres?
    • Du kan abonnere på nyhetsbrevet vårt på to måter.1. I første steg av registreringsprosessen blir du gitt muligheten til å abonnere på nyhetsbrevet vårt gjennom å krysse av i boksen hvor det står “jeg ønsker å motta informasjon fra UNICEF-Lotteriet som jeg kan avslutte når som helst gjennom mine kontoinnstillinger”. Denne boksen vil være automatisk krysset av.
      2. Dersom du ved registreringstidspunktet ikke ønsket å abonnere på vårt nyhetsbrev, men ønsker å gjøre det i etterkant kan du gå til “min spillerkonto” og deretter til “varslinger”.Du kan når som helst endre dine e-postinnstillinger i dine kontoinnstillinger.
  • Hva er BankID?
    • Bank-ID er en personlig elektronisk identifiseringstjeneste som sikkert tillater verifisering av identitet på internett. For å lære mer om BankID, klikk her.
  • Hvorfor trenger dere mine BankID-detaljer?
    • Ansvarlig spill er kjernen i det vi driver med. Derfor ønsker vi å begrense deltakelse i UNICEF-Lotteriet til personer over 18 år. Vi bruker BankID for å bekrefte alderen din. Det blir ikke utført noen finansiell transaksjon under denne prosessen.
  • Hvis jeg ikke har BankID – hvordan får jeg det?
    • Dersom du ikke har BankID kan du fortsatt registrere deg for å spille UNICEF-Lotteriet. Kontakt vår kundeservice for hjelp med dette.BankID blir utstedt av banken din. Dersom du ikke har BankID, men ønsker dette er du nødt til å ta kontakt med dem, og de vil hjelpe deg.
  • Ved en feiltakelse har jeg oppgitt feil informasjon – hvordan retter jeg opp i dette?
    • Om du ønsker å endre dine personlige opplysninger kan du gjøre dette ved å klikke deg inn på “Min spillerkonto” (du må være logget inn). Dersom du ønsker å endre din registrerte e-postadresse ber vi deg ta kontakt med kundeservice på [email protected] så vil de hjelpe deg med dette.
  • Hvorfor kan jeg ikke delta i lotteriet selv om jeg er registrert?
    • Om du opplever at du ikke får deltatt i UNICEF-Lotteriet selv om du har registrert en spillerkonto vil vi be deg om å kontrollere at du har gjennomført aldersbekreftelsen med BankID, som er steg tre av fire i registreringsprosessen. Vi trenger å verifisere spillerkontoen din før den kan tas i bruk. Dersom du har fullført alle steg av registreringsprosessen og fortsatt ikke kan delta i lotteriet, vennligst kontakt kundeservice på [email protected] og de vil hjelpe deg.
  • Hvilke verifiseringer blir gjennomført på min spillerkonto?
    • Vi gjennomfører både identifikasjons- og aldersbekreftelse på din spillerkonto før du får tilgang til å delta i UNICEF-lotteriet. Vi er pålagt av norsk lov til å gjennomføre disse verifiseringene.
  • Hvor lang tid tar verifiseringsprosessen?
    • Verifiseringsprosessen er gjort på under et minutt. Dersom du ikke får umiddelbar bekreftelse på at den er gjennomført, vennligst kontakt vår kundeservice på [email protected].
  • Hvordan vil jeg bli informert om at verifiseringsprosessen er fullført?
    • Når spillerkontoen din har blitt verifisert blir du sendt til en bekreftelsesside. Du vil også motta en e-post som bekrefter din registrering og verifisering. Dersom verifiseringen ikke ble godkjent vil du få beskjed om hvilken dokumentasjon du trenger for å fullføre verifiseringsprosessen.
  • Hva er det jeg må gjøre dersom verifiseringen ikke blir godkjent?
    •  Dersom verifiseringen av din spillerkonto ikke er blitt godkjent vil du få en e-post hvor du vil bli bedt om å sende inn dokumentasjon for å bekrefte alderen din. Denne dokumentasjonen kan være enten en kopi av førerkort eller pass. Vennligst merk at vi ikke kan godta bankkort med bilde som gyldig identifikasjonsbevis.Vår kundeservice vil ved hjelp av denne dokumentasjonen foreta en manuell aldersbekreftelse, og deretter varsle deg om utfallet av denne.All dokumentasjon du sender inn vil bli håndtert og ivaretatt i henhold til gjeldende lovgivning om databeskyttelse.
  • Kan jeg registrere flere spillerkontoer?
    • Du kan kun registrere en spillerkonto.

Innlogging

  • Hvordan logger jeg inn på min konto?
    • For å logge inn på din spillerkonto, gå til hovedmenyen som du finner øverst i venstre hjørne av skjermen din, eller klikk “logg inn” øverst til høyre i skjermen. Logg deretter inn med e-postadresse og passord.
  • Hvordan logger jeg ut av min konto?
    • For å logge ut av din spillerkonto, gå til “min spillerkonto”, klikk deretter “logg ut” som du finner nederst på siden.
  • Jeg har glemt passordet mitt – hva gjør jeg?
    • Har du glemt passordet ditt kan du klikke “glemt passord?”-knappen som du finner på påloggingssiden, eller klikk her for å tilbakestille passordet. Gjør så følgende:1) Fyll inn din e-postadresse og klikk “videre”/”neste”
      2) Du vil motta en e-post som inneholder instruksjoner om hvordan du oppretter et nytt passord.
      3) Når du har endret til ditt nye passord vil du få en e-post som bekrefter at endringen er blitt gjennomført.

Spillet

  •  Hvordan spiller jeg UNICEF-lotteriet?
    • Slik spiller du UNICEF-lotteriet:
      • 1. Velg fem tall mellom 1-9 og et lykkesymbol basert på noen av prosjektene UNICEF støtter. Alternativt kan du la systemet velge tall for deg ved å klikke “tilfeldig rekke”-knappen.
      • 2. Dersom du ønsker å delta med mer enn en rekke kan du klikke “legg til rekke”-knappen og velge en rekke til.
      • 3. Om du ønsker å slette en linje som ikke er lagt til, klikk “fjern rekke”. Om du ønsker å slette en linje som allerede er lagt til, klikk “X”-ikonet ved siden av den aktuelle linjen.
      • 4. Når du har valgt linjene du ønsker å delta i lotteriet med, klikk “Kjøp”-knappen.
    • Vennligst merk: Prisen for en rekke er 40 kr.
  • Hva representerer lykkesymbolet?
    •  Lykkesymbolene representerer de ulike formålene UNICEF og UNICEF-lotteriet støtter. For å lese mer om hvert enkelt symbol og prosjekt, se “UNICEF-prosjekter”.Ved å velge et lykkesymbol har du som deltaker i lotteriet mulighet til å la UNICEF få vite hvilke prosjekter du ønsker de burde støtte, og de er åpne for å ta dine synspunkt med i fremtidige vurderinger.
  • Har mitt valg av lykkesymbol noen innvirkning på hvor pengene går?
    • Lykkesymbolet du velger som del av lotterikombinasjonen din avgjør ikke hvor ditt pengebidrag til UNICEF blir brukt.Pengene blir gitt til UNICEF, som selv avgjør hvor midlene trengs mest.
  • Hvor mye koster en rekke?
    • En rekke koster 40 kr.
  • Kan jeg spille flere rekker på en kupong?
    • Ja, du kan spille flere rekker på en kupong. Klikk “+” knappen, og du vil få muligheten til å velge en ny rekke.
  • Hvor kan jeg se det totale antallet rekker jeg har valgt, og total pris?
    • Når du har fullført valget av en rekke vil du på bunnen av siden se totalprisen din og antall rekker du har valgt.
  • Hvordan fullfører jeg et kjøp?
    • Når du har valgt den kupongen du ønsker å spille klikker du på “kjøp”-knappen du finner på bunnen av spillsiden. Du vil bli sendt til en betalingsside hvor du er nødt til å oppgi betalingsinfo.

Betaling

  • Hvilke betalingsmetoder kan jeg bruke?
    • Du kan betale med bankkort.Per dags dato er det ikke mulig å betale med kredittkort grunnet norsk spillovgivning.
  • Hvordan betaler jeg med bankkortet mitt?
    •  Om du ønsker å betale med bankkort er du først nødt til å oppgi dine kortdetaljer ved å følge instruksjonene på siden. Når du har fylt inn alle detaljene, klikk “betal”-knappen for å bekrefte betalingen. Du vil deretter bli sendt til en bekreftelsesside. Dersom du ønsker det har du mulighet til å lagre dine kortdetaljer, slik at du enkelt kan delta i UNICEF-lotteriet ved en senere anledning uten å måtte oppgi all info på nytt.
  • Hvordan betaler jeg med min spillerkonto?
    • Prisen for kupongen du ønsker å kjøpe vil automatisk bli trukket fra tilgjengelig saldo på spillerkontoen din. Dersom det etter dette gjenstår et beløp å betale vil du bli spurt om å betale resten av beløpet med bankkortet ditt.Dersom du ikke har gjort noe innskudd på spillerkontoen din vil du måtte betale hele beløpet med bankkort. Når du har valgt betalingsmåte klikker du “Kjøp”-knappen for å fullføre kjøpet.
  • Er det en maksgrense for spill?
    • Du er nødt til å sette egne spillegrenser, dette er steg fire i registreringsprosessen. Hvis du ikke ønsker å sette egne grenser når du registrerer kan du velge å bruke UNICEF-lotteriets automatiske grenser. Du kan senere justere og sette egne grenser ved å på “Grenser”-siden som du finner under Ansvarlig spill på spillerkontoens innstillinger.
  • Kan jeg lagre mine kortdetaljer?
    • Du kan lagre din kortinformasjon dersom du ønsker dette. Dette vil tillate deg å bruke det aktuelle kortet i fremtiden uten å måtte oppgi alle kortdetaljer på nytt, med unntak av CVV nummer, som må fylles ut hver gang av sikkerhetsmessige årsaker.
  • Jeg har ikke nok penger på min spillerkonto – kan jeg betale på en annen måte?
    • Hvis du ikke har nok midler på spillerkontoen din til å betale for kupongen du ønsker å delta i lotteriet med kan du velge å betale resterende eller hele beløpet med bankkortet ditt.
  • Betalingen min ble avvist, hva gjør jeg?
    • Hvis betalingen din ble avvist, vennligst sjekk at du har midler nok til å dekke betalingen på konto og prøv på nytt. Hvis betalingen fortsatt ikke går gjennom, kontakt vår kundeservice på [email protected] og vi vil hjelpe deg.
  • Betalingen min ble godkjent, men jeg har ikke mottatt en bekreftelsesepost?
    • Dersom du ikke har mottatt en bekreftelsesepost ber vi deg vennligst om å sjekke søppelpostkassen i tilfelle den ble sendt dit. Dersom den ikke har havnet der, vennligst kontakt kundeservice på [email protected] og vi vil hjelpe deg.
  • Jeg ønsker å kansellere kupongen min – hvordan gjør jeg dette?
    • Det er mulig å kansellere en kjøpt kupong dersom det skulle være ønskelig. Kanselleringen må skje senest to timer før trekning – siste frist for kansellering av kupong er fredag kl. 17.00. For å kansellere kupong, vennligst kontakt kundeservice på [email protected] og vi vil hjelpe deg.

Abonnement

  • Hva betyr det å abonnere på en kupong i UNICEF-lotteriet?
    • Å ha et aktivt kupongabonnement hos UNICEF-lotteriet betyr at du velger deg én (eller flere) kupong(er) som automatisk deltar i den ukentlige trekningen, uten at du trenger å logge på for å delta hver uke. Vi automatiserer prosessen for deg!
  • Jeg har lyst til å abonnere på en kupong, hvordan gjør jeg det?
    • For å abonnere på en kupong på spillsiden velger du først dine fem tall og ditt lykkesymbol før du markerer i boksen “Jeg ønsker å abonnere på denne kupongen”. Du kan deretter fortsette til betalingssiden som normalt, og hvis betalingen er vellykket er abonnementet aktivt.
    • Alternativt kan du gå til siden “Mine kuponger” i spillerkontoen din, velge kupongen du ønsker å abonnere på fra tidligere spilte kuponger, og trykke på knappen “Aktiver ukentlig abonnement for denne kupongen”. Når du har bekreftet at du ønsker å abonnere på kupongen, sendes aktiveringsforespørselen din inn. Vennligst merk at abonnementet først er aktivt når du mottar en abonnementskvittering på e-post.
  • Hvordan betaler jeg for abonnementet mitt?
    • Vi vil i første omgang belaste saldoen i spillerkontoen din for å betale for abonnementet ditt. Hvis saldoen går tom eller ikke dekker kjøpesummen, vil vi prøve å belaste et av dine lagrede Visa-debetkort (tjenesten er for øyeblikket ikke tilgjengelig for MasterCard).
  • Når blir jeg belastet for kupongen jeg abonnerer på?
    • Etter den første vellykkede betalingen ved abonnementsstart, vil vi belaste kontoen din mandag klokken 12.00.00 for kommende ukes kupong(er), og du vil motta en bekreftelses-e-post etterpå dersom belastningen er vellykket.
    • Dersom denne betalingen feiler vil vi kun belaste deg på onsdager klokken 12.00.00, frem til vi mottar en vellykket betaling og vi deretter igjen begynner å belaste deg på mandager klokken 12.00.00.
  • Hva skjer dersom betalingen min ikke går gjennom?
    • Dersom betalingen ikke går gjennom når vi forsøker å belaste kontoen din mandag klokken 12.00.00, vil vi forsøke igjen onsdag klokken 12.00.00.
    • Det er ditt eget ansvar å sørge for at du har dekning på spillerkonto og/eller bankkonto knyttet til ditt Visa-debetkort for å betale for abonnementet ditt. Dersom betalingen ikke går gjennom på onsdag vil kupongen din ikke spilles den uken.
    • Vi vil forsøke å belaste kontoen din ukentlig frem til du selv avslutter abonnementet. Etter en feilet belastning vil belasting av konto kun skje på onsdager klokken 12.00.00 for gjeldende ukes trekning, frem til vi kan gjennomføre en belastning. Abonnementet vil deretter bli belastet på mandager klokken 12.00.00 fra og med uken etter en vellykket belastning.
  • Hvor lenge varer et abonnement?
    • Abonnement på kuponger hos UNICEF-lotteriet er løpende, altså varer det helt til du velger å avslutte det selv.
  • Hvordan avslutter jeg abonnementet mitt?
    • Du kan deaktivere abonnementet ditt når som helst. For å deaktivere et abonnement må du logge deg inn på din spillerkonto, og trykke på “Deaktiver ukentlig abonnement for denne kupongen”-knappen på kupongen du abonnerer på – denne finner du under siden “Mine kuponger”.
    • Alternativt kan du avbestille abonnementet ved å kontakte kundeservice – husk å legge ved abonnementskupong-IDen for kupongen du vil deaktivere.
    • Vennligst merk at deaktiveringer må være ferdigbehandlet innen klokken 11.59.59 på mandag, da vi automatisk prøver å belaste deg for aktive kupongabonnement for den gjeldende ukes trekning klokken 12.00.00 på mandag.
    • Vennligst også merk at dersom den ukentlige betalingen din har mislyktes, så må en eventuell deaktivering være ferdigbehandlet innen klokken 11.59.59 på onsdager, da vi automatisk prøver å belaste deg for aktive kupongabonnement for den gjeldende ukes trekning klokken 12.00.00 på onsdager, frem til vi mottar en vellykket betaling og vi igjen begynner å belaste deg på mandager klokken 12.00.00 – i hvilket tilfelle deaktiveringen igjen må være ferdigbehandlet innen klokken 11.59.59 på mandager.
    • Hvis du velger å avbestille ved å kontakte kundeservice så anbefaler vi at du kontakter dem så tidlig som mulig grunnet behandlingstid og kundeservices åpningstider. Vi sender deg en e-post når abonnementet ditt er deaktivert.
  • Hvorfor kan jeg ikke betale med MasterCard/kredittkort?
    • Dette er en helt ny funksjon og er for øyeblikket kun tilgjengelig for Visa-debetkort.
    • Vi ønsker at alle våre spillere skal spille ansvarlig. Et ledd i våre retningslinjer for ansvarlig spill er at vi ikke tillater spill med kredittkort. Dette gjelder følgelig også for abonnementsfunksjonen.

Spillerkonto

  • Kan jeg sette inn penger på min spillerkonto?
    • Ja, du kan sette inn penger på din spillerkonto.
  • Hvordan setter jeg inn penger på min spillerkonto?
    • Slik setter du inn penger på din spillerkonto:
      1. Logg inn og gå til “min spillerkonto”
      2. Klikk på “sett inn penger”-knappen for å finne innskuddssiden.
      3. Velg beløp. Innskudd må være minimum 10 kr og maksimum 3000 kr.
      4. Klikk “Betal”-knappen og du vil bli sendt til en betalingsside. Følg instruksjonene på siden.
      5. Når betaling har blitt registrert blir du sendt til en bekreftelsesside. Du vil også få en e-post som bekrefter innskudd.
  • Er det en innskuddsgrense på min spillerkonto?
    • Du kan sette din egen innskuddsgrense dersom du ønsker det på “Grenser”-siden som du finner under Ansvarlig spill på spillerkontoens innstillinger.
  • Innskuddet mitt ble avvist, hva gjør jeg?
    • Dersom innskuddet ditt blir avvist, vennligst prøv igjen. Dersom det fortsatt blir avvist, kontakt vår kundeservice på [email protected] og vi vil hjelpe deg.
  • Kan jeg ta ut penger fra min spillerkonto?
    • Ja, du kan ta ut penger fra din spillerkonto.Du kan imidlertid bare ta ut beløp tilsvarende premier du har vunnet som ikke tidligere er overført ut fra spillerkontoen. Du kan ikke ta ut penger du selv har satt inn på din spillerkonto – disse må brukes på deltakelse i UNICEF-Lotteriet.
  • Hvordan tar jeg ut penger fra min spillerkonto?
    • Du tar ut penger fra din spillerkonto på følgende måte:
      • 1. Logg inn og gå til “Min spillerkonto”.
      • 2. Klikk “ta ut penger”-knappen for å finne uttakssiden.
      • 3. Velg beløp du ønsker å ta ut fra din spillerkonto. Du kan ta ut minimum 30 kr, og maksimum 450 000 kr. Dersom du har mer enn 450 000 kr å ta ut må dette gjøres over flere ganger.
      • 4. Oppgi dine kort- og bankdetaljer som anvist på skjermen.
      • 5. Klikk “”fullfør””. Du vil bli sendt til en bekreftelsesside, og vil også få en bekreftelse på e-post.
  • Uttaket mitt gikk ikke gjennom – hva gjør jeg?
    • Dersom uttaket ditt blir avvist, vennligst prøv igjen. Om det fortsatt blir avvist, ta kontakt med vår kundeservice på [email protected] og vi vil hjelpe deg.
  • Når blir pengene jeg har tatt ut fra min spillerkonto overført til min bankkonto?
    • Pengene du har tatt ut fra din spillerkonto burde være inne på din bankkonto innen 3-5 arbeidsdager, avhengig av behandlingstid hos din bank.

Trekning

  • Når er det trekning av UNICEF-Lotteriet?
    • Det er trekning av UNICEF-Lotteriet hver fredag klokken 19:00.
  • Når er siste kjøpsfrist?
    • Siste frist for å kjøpe kupong til ukens trekning er klokken 18:30 på fredag, 30 minutter før trekning.
  • Jeg har akkurat kjøpt en kupong, hvilken trekning er kupongen min med i?
    • Din kupong vil være med i den første trekningen som finner sted etter du har kjøpt kupongen. Med mindre du har aktivert et abonnement vil kupongen bare være med i en trekning.
  • Når blir trekningsresultatet publisert?
    • Trekningsresultatet blir publisert hver fredag ca. Klokken 19:30, 30 minutter etter ukens trekning. Du vil også motta en e-post med ukens trekningsresultater.
  • Hvor kan jeg se trekningsresultatet?
    • Dersom du har deltatt i ukens trekning vil du få tilsendt en e-post etter trekningen er gjennomført med ukens resultater.Du kan også finne trekningsresultatene på forsiden eller på resultatsiden du finner i navigasjonsmenyen.
  • Hvordan kan jeg se trekningshistorikken?
    • For å se trekningshistorikken, gå til resultatsiden.

Premier

  • Hva er de ulike premiekategoriene?
    • Det er seks forskjellige prisklasser – match tall for å vinne!5 riktige tall + riktig symbol – Jackpot på 2 000 000 kr
      5 riktige – 200 000 kr
      4 riktige – 1000 kr
      3 riktige – 100 kr
      2 riktige – 40 kr
      Riktig symbol – 40 kr
  • Hvordan vinner jeg en premie?
    • Du vinner en premie ved å matche dine tall til tallene i ukens trekning.
  • Hva er oddsene for å vinne hver enkelt premiekategori?
    • Oddsene for å vinne hver enkelt prisklasse er som følger:5 riktige tall + riktig symbol – 1 / 531 440
      5 riktige – 1 / 66 429
      4 riktige – 1 / 1475
      3 riktige – 1 / 91
      2 riktige – 1 / 11
      Riktig symbol – 1 / 9
  • Hvordan blir jeg varslet om trekningsresultatet?
    • Dersom du har deltatt i ukens trekning vil du få tilsendt en e-post etter trekningen er gjennomført med ukens resultater. Du kan også finne trekningsresultatene på resultatsiden.
  • Hvordan blir jeg varslet om mine premier dersom jeg har vunnet?
    • Etter ukens trekning vil du få en e-post med ukens resultat. Denne e-posten sendes ut ca. 30 minutter etter trekning på fredager.”Mine kuponger”-siden inne på din spillerkonto vil også bli oppdatert rundt dette tidspunktet og vil fortelle deg om du har vunnet en premie.
  • Hva er prosessen for å heve premien min?
    • Dersom du har vunnet en premie under 200 000 kr vil premien automatisk utbetales til din spillerkonto. Du kan når som helst gjøre uttak av dine premier fra din spillerkonto. Om du er usikker på hvordan du gjør uttak, vennligst se avsnittet “Hvordan tar jeg ut penger fra min spillerkonto?” ovenfor.
    • Dersom du har vunnet 200 000 kr eller jackpoten vil vi be deg om å ta kontakt med vår kundeservice for å heve premien din. Denne informasjonen vil også være inkludert i e-posten du får med beskjed om at du har vunnet.
    • Vi vil utbetale premien din så fort som mulig.
  • Jeg har vunnet jackpoten – hva skjer nå?
    • Har du vunnet jackpoten? Gratulerer! For å heve premien din vil vi be deg om å kontakte vår kundeservice. De vil hjelpe deg å bekrefte premien og vil begynne utbetalingsprosessen.

Min konto

  • Hvordan ser jeg mine personlige opplysninger?
    • For å se dine personlige opplysninger, logg inn og klikk deretter på “innstillinger” inne på “min spillerkonto”.
  • Hvordan endrer jeg mine personlige opplysninger?
    • Slik endrer du dine personlige opplysninger:
      • 1. Logg inn og gå til “min spillerkonto”.
      • 2. Klikk på “”innstillinger”” og deretter “endre”.
      • 3. Du vil nå være i stand til å endre din adresse, postkode, poststed samt telefonnummer.
      • 4. Når du har endret de ønskede opplysningene, klikk “lagre”.
      • Om du ønsker å endre din registrerte e-postadresse, vennligst kontakt kundeservice på [email protected] og de vil hjelpe deg.
  • Hvordan kan jeg se kjøpshistorikken min?
    • Slik ser du din egen kjøpshistorikk:
      • 1. Logg inn og gå til “min spillerkonto”
      • 2. Klikk på “kontobevegelser”
      • 3. Du kan nå se din egne kontobevegelser.
      • 4. Du kan filtrere for å få frem ønsket informasjon, enten det er kjøpshistorikk, innskudd, uttak, kansellerte kuponger eller premier.
  • Hvordan kan jeg se kontobevegelsene mine?
    • Slik ser du dine egne kontobevegelser:
      • 1. Logg inn og gå til “min spillerkonto”.
      • 2. Klikk på “kontobevegelser”.
      • 3. Du kan nå se dine egne kontobevegelser.
      • 4. Du kan filtrere for å få frem ønsket informasjon, enten det er kjøpshistorikk, innskudd, uttak, kansellerte kuponger eller premier.
  • Kan jeg endre brukernavnet og/eller passordet mitt?
    • Slik endrer du passordet ditt:
      • 1. Logg inn på din spillerkonto og gå til “innstillinger”.
      • 2. Klikk “endre passord”.
      • 3. Fyll inn ditt eksisterende passord og det nye passordet du har valgt.
      • 4. Klikk “endre passord”.
      • Du vil motta en bekreftelse på e-post om endring av passord.
      • Om du ønsker å endre din registrerte e-postadresse vil vi be deg kontakte kundeservice på [email protected] og de vil hjelpe deg.
  • Kan jeg avslutte spillerkontoen min?
    • Du kan når som helst velge å avslutte din spillerkonto. Ta kontakt med kundeservice på [email protected] og de vil hjelpe deg med dette.
  • Kan jeg avslutte abonnementet på nyhetsbrevet deres?
    • Du kan når som helst avslutte ditt abonnement på vårt nyhetsbrev. Du kan administrere dine e-postinnstillinger på varslingssiden som du finner under innstillinger på din spillerkonto.

Ansvarlig spill

  • Kan jeg aktivere spille- og innskuddsgrenser?
    • Ja, du kan aktivere både spille- og innskuddsgrenser
  • Hvordan aktiverer jeg disse grensene?
    • Når du oppretter spillerkonto hos UNICEF-lotteriet er du nødt til å sette spillegrenser. Du kan når som helst se og/eller endre grensene dine på “Grenser”-siden som du finner under Ansvarlig spill på spillerkontoens innstillinger.
  • Hvordan aktiverer jeg selvekskludering fra UNICEF-lotteriet?
    • Dersom du ønsker å aktivere selveksklusjon fra UNICEF-lotteriet ber vi deg ta kontakt med kundeservice på [email protected] og de vil hjelpe deg med dette.
  • Hvordan vet jeg at jeg har et spilleproblem?
    • Spilleavhengighet er et mangefasettert problem, og det er ikke alltid man selv oppfatter det som et problem før det har gått for langt. Vi anbefaler derfor alle våre spillere til å ta vår egenvurderingstest som kan hjelpe deg med å fastslå om du har – eller er i ferd med å utvikle – et spilleproblem. Egenvurderingstesten er selvfølgelig anonym.
  • Hvor kan jeg finne mer informasjon om spilleavhengighet?
    • Dersom du ønsker mer informasjon om spilleavhengighet kan du ta kontakt med Hjelpelinjen, finn hjemmesiden deres på www.hjelpelinjen.no eller ring dem på 800 800 40 (09-21).

Kontakt oss

  • Hvordan kontakter jeg kundeservice?
  • Hva er åpningstidene for kundeservice?
    • Åpningstider for kundeservice er som følgende: mandag – torsdag: kl. 09.00 – 18.00
      Fredag: kl. 09.00 – 18.30.
  • Jeg er journalist, hvem kontakter jeg for presseuttalelser?